سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دورى تو از کسى که تو را خواهان است ، در بهره‏اى که تو را از اوست نقصان است ، و گرایشت بدان که تو را نخواهد خوار ساختن گوهر جان است . [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

 

سلام میرودپشت

 

محمود هدایتی روشن- کارشناس ارشد معدن

"بـه نـام خـدا"

سـنـد تـوسـعـه روسـتـایـی

 

رهبران انقلاب اسلامی ایران بنا به شعارها و پیش­زمینه­های ذهنی خود، از ابتدای پیروزی انقلاب، توجهی ویژه به توسعه روستاها مبذول داشته­اند. در آن زمان، نماد این توجه در نهاد تازه تأسیس جهادسازندگی تبلور یافت. اگرچه این نهاد در مدت فعالیت خود نقش عظیمی در سازندگی روستاها ایفا کرد با اینحال بدلایل بسیار، از جمله بالارفتن سطح تحصیلات و آگاهی عمومی روستاییان و بالطبع نیاز به خدمات رفاهی که پیامد احداث جاده­های ارتباطی و از آن مهم­تر ارتباطات رسانه­ای بوده است، مهاجرت از روستاها به شهرها همچنان ادامه دارد بنحوی که ترکیب جمعیتی کشور در شهر و روستا پیش و پس از انقلاب تقریباً معکوس شده است.

اکنون که توسعه روستاها به دغدغه فکری روستانشینان و بلکه مدیران ارشد کشور تبدیل شده است این نگرانی وجود دارد که دست اندرکاران توسعه روستاها بی­توجه به کلان­نگری و تنظیم طرح جامع توسعه، عواقب توسعه نامتوازن را به روستاها سوق دهند.

این نوشته در تلاش است تا راهنمای عمل و هشداری برای کارگزاران توسعه روستاها در سطح مدیران بخش و شهرستان باشد. ناگفته نماند در تهیه و اجرای این سند ضرورت استفاده از "مشاوران مدیریت و توسعه" کاملاً جدی است. فارغ­التحصیلان و مهاجران از روستاها نیز می­توانند در تنظیم سند پیشنهادی توسعه روستا به عنوان منبعی پرکار و پر انگیزه به کار گرفته شوند.

زیرساخت توسعه

در مباحث مربوط به توسعه عمدتاً به موضوع مهمی به نام "زیرساخت­ها­"  اشاره می­شود بدیهی است که توسعه در هیچ بخشی ممکن نخواهد شد مگر اینکه قبلاً زیرساخت­های آن آماده شده باشد. زیرساخت­ها خود به دو دسته تقسیم می­شوند: اول زیرساخت­های نظری (نهادی) و دوم زیرساخت­های فیزیکی (زیربنایی). اما در این نوشته بیشتر به زیرساخت­های نظری توجه شده است و البته به زیرساخت­های فیزیکی نیز، اشاره­ای گذرا خواهد شد.

توسعه پایدار

امروزه دیگر در هیچ حوزه­ای، برنامه­ریزی توسعه، مقدور و مقبول نمی­باشد مگر آنکه "چه"­ای و "چگونگی" توسعه در آن حوزه قبلاً تعریف و اصطلاحاً سند توسعه آن حوزه مشخص شده باشد چرا که توسعه بدون داشتن تصویری دقیق از آنچه که مورد نظر است ممکن است سرانجام به اجرای چند پروژه که بی­ارتباط با نیازها و توانایی­های یک منطقه است ختم گردد و به جرأت می­توان گفت چنانچه توسعه بصورت همه جانبه و با در نظر گرفتن نگاه سیستمیک اجرا نشود در دراز مدت به ضد خود تبدیل شده و نه تنها گرهی از مشکلات را نمی­گشاید بلکه در برخی موارد موجب پیچیده­تر شدن وضع موجود گشته و منابع بسیاری را به هدر خواهد داد. لذا در مباحث مربوط به توسعه، مدت زیادی است که به "توسعه پایدار" اشاره می­شود که در جای خود قابل بحث می­باشد.

آمایش سرزمینی

خوشبختانه در سطح ملی نیز توجه به توسعه پایدار و همه جانبه جدی شده و اخیراً طرح آمایش سرزمینی که البته سابقه­ای دراز مدت در فرهنگ برنامه­ریزی کشور دارد در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و در معدودی از استان­ها به پایان کار خود نزدیک شده است. توضیحاً باید اشاره کرد مفهوم آمایش سرزمینی ایجاد تعادل بین سه عنصر انسان، فضاو فعالیت­ می­باشد که با تلفیق دستاوردهای علوم اقتصاد، جامعه­شناسی و جغرافیا، آمارهای هدف­مندی تهیه می­شود که بعنوان سند بالادستی توسعه ملاک عمل قرار می­گیرد.اگر از این مقدمه طولانی بگذریم جهت تدوین سند توسعه روستا باید کارگروه­های ذیل با همکاری نهادهای قانونی از جمله شورای اسلامی روستا تشکیل شوند تا پس از جمع­بندی نظرات آنها "سند راهبردی توسعه" تهیه و اجرا گردد.

 

1-    کارگروه آمایش و زیربناها

 هدف از تشکیل این کارگروه جمع آوری کلیه داده­های مربوط به حوزه جمعیتی، منابع انسانی، کسب وکار و تلفیق آن با استعدادها و منابع طبیعی و جغرافیای انسانی در سطح روستا و تبدیل آن به اطلاعات و نهایتاً کشف قابلیت­ها و محدودیت­های توسعه و تهیه فهرست موضوعات استراتژیک، هدف­های استراتژیک و نهایتاً تدوین استراتژی­های مورد نیاز می­باشد. البته با اندکی مسامحه در این کارگروه موضوع زیرساخت­های فیزیکی نیز    می­تواند مورد بررسی قرار ­گیرد از جمله مسائل مربوط به توسعه شبکه آب، برق، گاز، راه، فاضلاب، آبیاری، و سیستم دفع زباله و تهیه آمار و ارقام مربوط به این موضوعات.

دستاوردهای این کارگروه: کشف وجوه تمایز این روستا با سایر روستاها و کشف برند احتمالی محصولات روستا در تمام زمینه­های تولید و خدمات از جمله صنعتی، کشاورزی، گردشگری، هنری و همچنین بررسی چگونگی توسعه زیرساخت­های فیزیکی در روستا در زمینه­های فوق­الاشاره خواهد بود. بعنوان مثال "طرح یکپارچه­سازی اراضی کشاورزی"که در برخی از شهرهای استان مازندران اجرا شده است را می­توان بعنوان نمونه­ای از طرح­های موفق زیرساختی قلمداد کرد.

اعضا کارگروه: شورای اسلامی روستا+ ده­یار+ هم­یاری مردمی+ ...

 

2-    کارگروه آرامش و امنیت

 هدف از تشکیل این کارگروه مباحثی همچون امنیت فیزیکی، امنیت روانی، امنیت حقوقی، حقوق شهروندی و امنیت سرمایه­گذاری و در نهایت ایجاد ثبات و برقراری شاخص­های یک جامعه مدنی- نبوی است.

دستاوردهای این کارگروه: تعیین شاخص برای امنیت­های برشمرده شده در فوق که از جمله بهترین شاخص­های موفقیت در این زمینه، نرخ معکوس ترک مخاصمات در روستا می­باشد.

اعضاء کارگروه: بسیج+ هیأت حل اختلاف+ هیأت امناء مساجد+ ...

 

3-    کارگروه آسایش و رفاه

 

محورهای فعالیت این کارگروه عمدتاً در حوزه تأمین اجتماعی قرار می­گیرد، تذکراً باید توجه داشت که وجود تضاد طبقاتی و حضور انسان­هایی که از حداقل امکانات زندگی تعریف شده در روستا برخوردار نیستند و در رنج و فقر زندگی می­کنند از موانع جدی توسعه محسوب می­شود. لذا در تهیه سند توسعه باید جهت رفع نیازهای این قشر چاره­اندیشی شود.

دستاوردهای این کارگروه: تعریف و راه­اندازی کسب و کار بر پایه کارآفرینی با استفاده از مواهب طبیعی و استعدادهای انسانی در روستا. در این رابطه می­توان به تشکیل صندوق­های اشتغال، صندوق­­های خیریه، صندوق­های بیمه­ای و صندوق قرض­الحسنه در مقیاس روستا اشاره نمود.

اعضاء کارگروه: هیأت امناء صندوق قرض­الحسنه+ هیأت امناء سایر صندوق­ها+ مالکین بزرگ+

 

4-    کارگروه آموزش و فرهنگ

 

وظیفه این کارگروه فعالیت در تمام زمینه­های آموزش و انتقال مفاهیم، فرهنگ و دانش فنی مرتبط با فرصت­های شغلی روستایی می­باشد هم چنین تقویت ارزش­های اخلاقی و روح دین­داری و سایر حوزه­های اجتماعی فرهنگی نیز شامل وظایف این کارگروه می­باشد.

دستاوردهای این کارگروه: افزایش سطح سواد و سطح مطالعه+ شعور اجتماعی+ سرمایه اجتماعی+ وجدان دینی و اخلاقی+ وجدان کاری+ فهم مفهوم بنگاه­داری+ افزایش بهداشت تن و روان+ ورزش همگانی

اعضاء کارگروه: فرهنگیان+ پزشکان+ اساتید+ روحانیون

5-    کارگروه گشایش و جذب سرمایه

 

این محور با عطف توجه به این موضوع مهم گشوده شده است که اصولاً رشد در تمام زمینه­ها، بدون وجود منابع مورد نیاز اتفاق نمی­افتد و از جمله منابع مهم در کار رشد یک جامعه تأمین سرمایه یا گردش مالی است که البته باید گفت توسعه خود موجب بهره­وری در استفاده از منابع جدید و یا کشف منابع می­شود.

دستاورد این کارگروه: تأمین منابع مالی دولتی در جهت احداث زیربناها+ جذب سرمایه از خارج روستا+ منع و یا تشویق عدم خروج سرمایه از روستا+ ایجاد گردش مالی با راه­های ابتکاری از جمله جذب سرمایه­گذاران به روستا جهت احداث کارخانه یا کارگاه و یا حداقل اسکان موقت در روستا+ اسکان مجدد و حداقل بصورت فصلی و موقت کلیه مهاجرین از روستا

اعضاء کارگروه: بزرگ مالکین+ صاحبان حِرَف+ سرمایه­گذاران+ اساتید

 اجرای موثر شرح وظایف برشمرده شده برای هر یک از کارگروه­ها مستلزم آموزش آنها جهت کسب مهارت­های مسئله­یابی و حل مسئله می­باشد. این کارگروه­ها باید از دیدگاه و تفکر معمول و مرسوم "موضوع محوری" به تفکر "مسئله محوری" سوق داده شوند تا بتوانند در حوزه مرتبط با کار خود آشفتگی­های موجود را شناسایی کنند و ضمن مقایسه با نرم­ها و استانداردهای مورد قبول، طرح ایده­آل و آرمانی حوزه خود را به تصویر بکشند لذا توصیه می­شود پس از تشکیل کارگروه­ها یک دوره آموزشی جهت فراگیری روش­های شناخت وضع موجود و کشف و حل مشکل و تعریف آن بصورت یک مسئله و نهایتاً راهکارهای حل مسئله برای آنها گذاشته شود، که البته این مهم بیشتر از همه در کارگروه آمایش و زیربناها مصداق دارد چرا که نهایتاً همین کارگروه است که سند توسعه روستایی را تهیه می­کند. در حقیقت در تشکیلات توسعه روستاها که در این نوشته بخاطر عدم تطویل و پیچیده شدن، به آن اشاره نشده است، کارگروه آمایش و زیربناها نقش ستاد و اتاق فکر و کارگروه­های دیگر زیر نظر شورای اسلامی روستا نقش صف را اجرا می­کنند. با این حال باید اذعان داشت که کارگروه­های صف نیز به نوبه خود با توجه به اشراف به مسائل روستا لازم است در تهیه "اطلاعات اولیه و پایه" به کارگروه آمایش کمک کنند.

                           عکس زیر جایزه یونسکوبرد

 

 


 نوشته شده توسط DR.M.H..Ahmadzadeh در دوشنبه 88/8/25 و ساعت 1:28 عصر | نظرات دیگران()

سلام میرودپشت

 

بسمه تعالی

به سلام میرود پشت

مشخصات جغرافیائی _ جمعیتی و خدماتی روستای میرودپشت

 روستای میرودپشت در استان مازندران و از توابع شهرستان بابل واقع شده و این روستا در جنوب شرقی شهرستان بابل قرار دارد

 که فاصله آن تا شهر بابل 6 کیلومتر و از جاده اصلی گنج افروز به بابل 1650 مترمی باشد دارای 342 خانوار و جمعیت آن نیز 1345 نفر می باشد

 که تعداد زن 645 نفر و تعداد مرد هم 700نفر می باشدو نیز با روستاهای به شرح زیر همسایه می باشد

 از شمال شرق به روستای هریکنده ازجنوب به روستای گنج افروز – از غرب به روستای روشن آباد واز طرف شمال غربی به روستای سیاهکلا

 محله متصل می باشد ارتباط با روستاهای اطراف از جاده های خاکی شوسه بین مزارع که ماشین رومی باشد امکان پذیر است

 و توسط یک جاده آسفالته به جاده اصلی مرتبط می باشدجاده های داخل روستا آسفالته می باشد زاد و ولد در روستاحدودا" 8/0 الی ا درصد

می باشد و حدودا" 70 درصد مردم با

 سواد و بقیه کم و یا بی سواد هستند افراد تحصیل کرده زیادی دارد

از جمله یک پزشک و یک دکترای اقتصاد و یک المپیادی و تعدادی استاد

 و مهندس و معلم که در نقاط مختلف کشور چه کشور و چه لشکری

 در حال خدمت می باشند که از دامن این روستا پرورش یافته اند

 و از گویش محلی مازندرانی تلفظ می نمایند ولی نسل جدید از گویش فارسی

 استفاده می کنند از بدو تشکیل روستا افراد از مهاجرت نقاط دیگر

 کشور به این ده بوده از جمله دماوند ، سرخ آبار سمنان ،سنگتاب ، گنج افروز

 و شهر قدیم بابل می باشدروستا از امکانات گاز لوله کشی و برق و مخابرات

بهره مند می باشد که از نعمت برق قبل از انقلاب بهره

 مندبوده و کد مخابرات آن 0111 از شهرستان بابل استفاده می نماید

 روستا دارای آیشی به مساحت 300هکتار می باشد که زیر کشت

 برنج می باشد و توسط سه فقره آببندان و یک حلقه چشمه آب خودجوش

 که آبدهی آن حدودا" 5/2 الی 3 اینچ می باشد و به صورت سنتی آبیاری می شود

و سوای آن دارای باغات مرکبات البته بدون احتساب آن 300 هکتار می باشد.

روستا بین دو رودخانه بنامهای آقارود و می رود واقع شده که از آن برای آبیاری

 زمینهای کشاورزی روستاهای پایین دست استفاده می شود

 و خود از آن بهره ای نمی برد در شرق روستا به فاصله 2 کیلومتر

منطقه ای بنام سید نورالدین ودر نزدیکی همان چشمه مشروحه بالا

واقع شده که هم سیاحتی و هم زیارتی می باشد زیر نظر متولیان روستا

 خدمات دهی می شود آببندان ذکر شده در کنار آیش قرارداشته

و با موقعیتی که دارد از آن برای پرورش ماهی استفاده می شود

 و هم مناظر زیبائی را به نمایش می گذارد

 و هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.

 واز آن می توان بعنوان منطقه گردشگری استفاده نمود

 در صورتیکه بتوان امکانات رفاهی در آن مکان ایجاد نمود

 از جمله قایق رانی ،جذب پرندگان وحشی وحتی اهلی و غیره.

 مساحت آببندانها تقریبا" 50 هکتار می باشد که برای برنامه های رفاهی

 و تفریحی ودرآمدزایی بسیار مناسب است عمده تولید محصولات روستا

 برنج و مرکبات می باشد و اغلب مردم به کارکشاورزی مشغول هستند

و بعضا" به دامپروری هم اشتغال دارند تمام کارهای کشاورزی و دامپروری

 بصورت سنتی انجام می گیرد به همین دلیل زمینهای کشاورزی روستا

در فصول پاییز و زمستان بلااستفاده مانده و هیچگونه استفاده ای از آن نمی شود

 با اجرای طرح تسطیح اراضی می توان با امکانات ایجاد شده

کشت علوفه دامی و سبزیجات از آن استفاده نمود که هم ایجاد اشتغال شده و هم

 سطح درآمد کشاورزان را بالا می برد.

 از امکانات آن می توان دو واحد پرورش مرغ را نام برد که یک واحد

 گوشتی و واحد دیگر آن تخمگذار بوده که فعلا" بعلت در حریم قرارگرفتن

 واحدهای مسکونی بلااستفاده می باشدو دارای دو‌واحد کارخانه

 شالیکوبی می باشد که بصورت سنتی و قدیمی مشغول به کار هستند

 و می توان آنرا بصورت مدرنیزه درآورد. دو باب مسجد و سه باب حسینیه

 از اماکن مذهبی روستا میباشد که از فضای آن علاوه بر استفاده عبادی

 می توان از آن بنفع شایسته کار فرهنگی برای ارتقای فرهنگ مردم

 استفاده نمود و نیز دارای دو باب مدرسه ابتدائی و راهنمائی نیزمی باشد

 یکی از حسینیه یاد شده بالا که در پایین محله احداث شده قدمت

 بالای صد سال را دارد که بصورت آجرنما و بندکشی شده می باشد

 که از زمره آثار باستانی شهرستان بابل به ثبت رسیده است

 از امکانات دیگر روستا خانه بهداشت ، کانون فرهنگی

 و دهیاری را می توان نام برد از مدرسه قدیمی آن که فعلا" بلااستفاده میباشد

 با بازسازی مختصر مکان ورزشی خوبی خواهد بود

 هم برای بانوان و هم برای آقایان . زمینهای کشاورزی روستا

 به مناطق مختلفی تقسیم شده و به شرح زیر اسم گذاری شده

 پایین لیلم _ سگ چال_اوجا بیشه _  چاله زمین _ پایین صحنه کلا _

 بالا صحنه کلا _ نخ کلا _ کتی درک سر _ نخ دشت _ محله کش

 _ کوتردین _ ویشه بالا لیلم-افراکتی و غیره روستا دارای

زمین ورزشی فوتبال و والیبال بوده و نیز جاده کمربندی بابل

 از ابتدای این روستا عبور کرده و به جاده بابل به قائمشهر وصل می شود

 قابل ذکر میباشد روستا دارای مزار می باشد که 8 تن از شهدای دفاع مقدس

 در آن آرمیده اند که در وسط محل واقع شده و به صورت تپه می باشد

 و نیز داری دو واحد نانوایی و چندین سوپر می باشد که به روستا خدمات

 دهی مینمایند.با این امکاناتی که روستای میرودپشت دارد

 می توان از آن استفاده بهینه نمود که پایه اقتصادی روستا را

 تقویت نموده و هم ایجاد اشتغال به شرط اینکه از دو بال تجربه وعلم استفاده شود.

افراد با تجربه زیادی می باشند که تجربه آنها را می توان

 با افرادی که دارای علم می باشند هماهنگ نموده

 و آنرا به صورت علمی در آورده که هم باعث ارتقاء فرهنگ

 و هم توسعه روستا را در بر خواهد گرفت بنابراین می توان

 با به انجام رسانیدن مراحل بالا اولا" توسعه صنایع کوچک

 و جنبی کشاورزی مثل صنایع غذائی و تولید لوازم کوچک موتور آلات کشاورزی

 واز نظر زراعی چند کشته نمودن زمین( سبزی کاری - علوفه دامی.....)

و نیز از زمینهائیکه امکان پرورش ماهی دارند اعم از سرد آبی و یا گرم آبی

 از آن استفاده نمود ودرثانی با ایجاد فروشگاه متمرکز که همه

 نوع خدمات را انجام بدهد از جمله ایجاد امکانات فرهنگی مثل

 روزنامه و مجله وکتاب و غیره .  ایجاد جایگاه خرید محصولات

 تولید شده در روستا و فروش آن به شهر وجاهای دیگری که

 امکان فروش داشته باشد که از این طریق هم از تلف شدن

 و هدر رفتن محصولات کشاورزی جلوگیری شده و ایجاد رقبت

 برای تولید بیشتر خواهد شد. به امید روزی که روستای میرودپشت

 یک ده پیشرفته و نمونه در سطح کشور باشد.       ادامه دارد.....

   

                  شورای هماهنگی دانش آموختگان روستای

                          میرودپشت

 متن فوق توسط آقای فضل الله نبی نژادتهیه وتنظیم وارسال شد.بسیارممنونم

 


 نوشته شده توسط DR.M.H..Ahmadzadeh در دوشنبه 88/8/25 و ساعت 10:37 صبح | نظرات دیگران()

 

سلام میرودپشت

 

خبربسیارمهم!خبربسیارمهم!

خبربسیارمهم! درصفحه اخبارمیرودپشت!

 

 

مژده    مژده    مژده

 

به زودی وبلاگ سلام میرودپشت

 

به سایت سلام میرودپشت

 ارتقاء می یابد

 

 

 فهرست مدعوین به همایش

حاج آقاعلینقی ذبیح زاده       حاج آقاهادی ذبیح زاده        حاج آقا  امامی

    حاج آقا باقرنبی نژاد            حاج آقاحسینجان عزیزنیاء      حاج آقا حسین زاده 

     مهندس مقدادخلیلی     مهندس مرتضی هدایتی  مهندس اسماعیل خلیلی

     مهندس هادی نبی نژاد       مهندس مهدی مهدی پور      کارشناس محمدحسن خلیلی

   دبیرنوروزعلی عزیزتبار       مهندس میثم مهدی پور 

  دبیرمحمدرضاغلامغلی زاده     دبیرموسی فاضل زاده    کارشناس عسگری حسنی

     کاردان شعبان ذلفعلی زاده  کارشناس علی هادی نژاد     کارشناس مرتضی حسن نیاء   

  کارشناس احمدفاضل زاده      کارشناس محمدغلام زاده      مهندس مجید هادی نزاد

   مهندس حمیدبابایی     کارشناس عزیزالله نبی نژاد       کارشناس روح الله گنجی

     دبیر اسدالله هادی نژاد    کارشناس احمد گنجی         مهندس محمدفاضل زاده

         مهندس علی هدایتی      دبیر فرامرزبراری           کارشناس حسن نبی زاده

       کارشناس عباس فاضل زاده     مهندس میثم فلسفی            مهندس علی نبی زاده

          دکترمحمدصادق خلیلی     دکترذبیح الله غلامی            دکترمحمدحسین احمدزاده

            مهندس محمودهدایتی     مهندس سیدکاظم کیاء         مدرس امامعلی فاضل زاده

             مهندس علی هادی نژاد    مدرس عظیم نقدی زاده                 مهندس جابرذبیح زاده

          دبیر علیمحمد فلسفی     مهندس جوادکاظمی            دبیرمحمداحمدزاده 

           مدرس عبدالعلی طهماسب زاده      کارشناس مهدی کاظمی            کاردان محمدنبی نژاد

        مهندس محسن فلسفی       کارشناس ارشدحمیدروشن    مهندس اصغرباباجانپور

          کارشناس ارشد رضادماوندی          کارشناس یعقوب فاضل زاده          کارشناس ارشد جابر هادی نژاد 

  دبیرجوادذبیح زاده                 کارشناس جبارنبی نژاد            مهندس علی شجاعی

    کارشناس حسین کاظمی               مهندس هادی روشن                 مدرس رضاحسن نیاء

           کارشناس حمزه کریمی         دبیرعلی اکبر امامی               دبیر علیجان ابراهیم نیاء 

    کارشناس کاظم طهماسب زاده            دبیرمحمد جعفر خلیلی             دبیر سبزعلی عباس نژاد

    مهندس رحمت آقاجانزاده       کارشناس سعیداحمدزاده               کاردان ولی ذبیح زاده

 کاردان جوادقربانی          کارشناس باب الله هادی نژاد             کارشناس ابراهیم براری

 مهندس فرضعلی فاضل زاده         کارشناس هادی صفرزاده          کارشناس حسن فاضل زاده 

   کارشناس علی باباجانزاده           کارشناس محمدفاضل زاده         کارشناس عین الله حسنعلی زاده 

 مهندس علی آقاجانزاده          کارشناس قربانعلی خانعلی پور            کارشناس مهدی ذبیح زاده

کارشناس محمدزمان احمدزاده           مهندس محمدحسنعلی زاده       کاردان حسن صفرزاده 

    کاردان مرتضی عزیزتبار         کارشناس احمد احمدزاده        کاردان روح الله فاضل زاده

 مهندس اسماعیل مصیب زاده            مهندس سجاد فاضل زاده           مهندس سلمان باباجانزاده

     مهندس علی اکبرهادی نژاد               مهندس کمیل امامی            مهندس الیاس هدایتی 

      کارشناس یاسرفاضل زاده           مهندس اسحاق طهماسب زاده           مهندس معین طهماس زاده

 دبیرمحمدکاظمی                دبیرمرتضی روشن                دبیر کاظم خلیلی   کاردان مجیدطهماسب زاده

       کارشناس چمران باباجانزاده                کاردان احسان عباس نژاد             مهندس دانیال هدایتی 

     مهندس امامعلی کاظمی           مهندس منوچهر کاظمی              مهندس فرضعلی دماوندی 

   کارشناس عزیزالله نبی نژاد         کارشناس عباس امامی              کارشناس مهدی کاظمی

کاردان مهدی عباس نژاد    کاردان حسن کاظمی            کارشناس علی حسنعلی زاده

      کاردان باقر خانعلی پور          کاردان حسن خانعلی پور          کارشناس حسین روشن

     مهندس مرتضی فاضل زاده           مهندس سید مهدی کیاء              کارشناس امیدصبری

          کارشناس احمدعلی حسنی           کاردان شهرام فرج الله پور     کارشناس حسین طهماسب زاده

  کاردان یاسر غلام نیاء        کاردان تقی ذبیح زاده          کاردان بهمن فرج الله پور

          مهندس محمدحسنعلی زاده          دبیرعسگری ذبیح زاده          دبیراحمد قربانی

         مهندس محمدغلامعلی زاده          کارشناس احسان حسنعلی زاده        کاردان نادرعلی قربان نیاء

      کاردان عباسعلی کاظمی          کارشناس حامدهدایتی       کارشناس جواد پرج     

     کارشناس امامعلی حسنعلی زاده           کاردان منوچهر آقاجانزاده

 کاردان حسینعلی ذبیح زاده           کارشناس علی پرج            مهندس علی غلامی

              کاردان توحید براری     کاردن رضانبی نژاد       کاردان رضاباقرلقب

   دبیر فاطمه مصیب زاده      دکترعالیه فراهانی      کارشناس مائده ذلفعلی زاده

    کارشناس انسیه خلیلی        کارشناس زهراحسنعلی زاده

    کارشناس عطیه هادی نژاد   کارشناس فرزانه عیسی پور   کارشناس  فهیمه عسی پور

     کارشناس عالمه باباجانزاده     کارشناس آتناعباس نژاد   کارشناس اکرم نقدی زاده 

     کارشناس زهرا مصیب زاده    کارشناس فریباروشن       کارشناس حکیمه نقدی زاده

      کارشناس فاطمه عیسی پور        ساجده باباجانزاده          سودابه غلامعلی زاده 

        مهندس صدیقه حسنعلی زاده      کارشناس طیبه گلپور    کارشناس مژگان رضانژاد 

    کارشناس طیبه کاظمی     کارشناس سپیده علیجانی               دبیرمریم نقدی زاده

کارشناس نرگس روشن   کارشناس سمانه حسنی       کار شناس الهم گلپور

مهندس زهراهدایتی        کارشناس لیلانقدی زاده     مهندس سعیده نبی نژاد

       مهندس زهراخلیلی       مهندس مریم نبی نژاد      مهندس زهره خلیلی         

    کارشناس فاطمه غلامعلی زاده     کارشناس نرگس صفرزاده     کارشناس منیرآقاجانزاده 

    کاردان سمانه باباجانزاده     کارشناس نرگس احمدزاده       کارشناس الهه فلسفی

    مهندس سمیه غلامی    کارشناس خدیجه باقرلقب    کارشناس جمیله فلسفی

کارشناس مرضیه هادی نژاد     مهندس خدیجه خلیلی      کارشناس فاطمه بابایی

       مهندس ماجده خلیلی      کارشناس عالمه علیجانی

       مهندس مطهره خلیلی 

     کارشناس فهیمه عیسی پور       دبیربهنازمصیب زاده    مهندس لیدااحمدزاده 

  کارشناس الهه علیجانی   کارشناس فرزانه عیسی پور    کارشناس ارشدمریم خلیلی

     مهندس فاطمه پورحسن    مهندس زینب خلیلی

(.....ادامه دارد.....) (قلم افتاده هارا درقسمت نظرات بنویسیدتامادرمتن بیاوریم ازدهیارمحل،مهندس سیدکاظم کیاء،آقای امامعلی فاضل زاده،عابدین حسن نیاءوجبارنبی نژادکمال تشکر راداریم.) 


 نوشته شده توسط DR.M.H..Ahmadzadeh در پنج شنبه 88/8/21 و ساعت 6:18 صبح | نظرات دیگران()

سلام میرودپشت

توجهتوجهکاربران عزیز فقط نظراتی دراین وبلاک نمایش عموم داده می شود،که بااسم وفامیل(قابل شناسایی)باشد.تانظرات ایشان بامسئولیت خودش باشد.

خبربسیارمهم!خبربسیارمهم!

خبربسیارمهم! درصفحه اخبارمیرودپشت!!!

تکیه ستندون

جدیدایکسری بروبچه های ستندونی میگویند:پیرتکیه

محرم میآید!

یادش بخیرزمانی نچندان دورتمام اهالی میرودپشت برای شام دهی دهه اول محرم به پیرتکیه پناه می آوردند.حتی روایت هست گاهی شام کم

 بودازورودکودکان جلوگیری میکردند.خداراشکراین روزهاخیلی ازمسائل به نیکی حل شد.چندسالی هست درتکیه پایین محله خانمهاهم روی سفره تکیه دردهه اول محرم همانندآقایان وکودکان غذامیخورند.درموردبالامحله شنیدم یکسالی هست چنین رسمی انجام میشود.(به امیدخدادرست

 باشد)..........آیابرای دهه اول محرم برنامه ای داریم!آیابفکریک روحانی بسیارخوب برای چنین اجتماعاتی هستیم!آیاامسال هم مثل بعضی

 ازسالهامیخواهیم ازبی نظمی دسته جات عزاداری غصه بخوریم!یااینکه فقط میخواهیم انتقادکنیم!آیابهترنیست بجای...غصه خوردن....ناراحت شدن از...انتقادکردنهای بدون راهکارهای درست ومناسب بخودمان آییم ومنصفانه بگوییم خودمان مقصراصلی هستیم.

خانه آقای حسن نیاء

ضخامت بنیه دیوارهای این خانه حدود120سانتیمتراست ...اطلاعات کامل این خانه زیبا بزودی ......

با تشکّر ویژه از آقای عابدین حسن نیاء

و همسر محترمه (خانم فرشته روشن) که ،

  بسیار ، درامر گردآوری اطلاعات عزیزان تحصیل کرده

 ازقبیل(اسامی،شماره ی همراه،رشته

  ی تحصیلی و...) با ما همکاری کردند.

  

درگ سرمعروف

درگ سربرای تمام شناگران قدیمی روستا،حتی ماهیگیران روستامعروف بود.سعی میشوددرآینده بیشتربگوییم....

مسجدپایین محله

توجه توجه

آیاهیئت منتظران المهدی رامی شناسید؟

این هیئت در سال 1387بایاری آقایان میلاد باباجانپور،نعمت عزیزتبارومحمدامامی تاسیس گردیده است.

اعضای این هیئت نوجوانان زیر15سال می باشند.

هدف ازتشکیل این هیئت بالا بردن سطح درک وفهم وآگاهی بخشیدن از حقایق زندگی وهمچنین آشنایی بیشتر نوجوانان ازدین وسنت پیامبر اکرم(ص)

بوده است.تاکنون نیز این هیئت مورداستقبال خانواده های زیادی واقع شده است،وامید است با یاری خداوندمتعال وهمت اهالی با محبت روستا این هیئت همچنان پابرجا باقی بماند وبتوانددر جهت پیشبرداهداف خود گام موثری برای سربلندی روستایمان بردارد.انشاءالله(امورفرهنگی هیئت منتظران المهدی«عج»روستای میرودپشت)متن فوق ازطرف آقای محمدامامی ارسال شد.(محمدآقااگرلیاقت دانستیددرخدمتیم.ازخداوندسبحان خواهان توفیق شماودوستانتان هستیم)

مسجدپایین محله واندکی ازفضای قدیم توت باغی

دبستان قدیمی میرودپشت

گلزارشهدای میرودپشت

 


گلزارشهدای میرودپشت

 

مسجدبالامحله میرودپشت

خانه بهداشت میرودپشت

توجه توجه

 

طب سوزنی درروستای میرودپشت

 

جناب آقای هادی صفرزاده تکنسین اتاق عمل،کارشناس پرستاری،کارشناس طب سوزنی

 

آری قدربدانیم وازاینهمه توانایی سودببریم.(قبل ازهرچیزاز آقاهادی عزیزومهربان عذرخواهی میکنم.)برخوردنزدیکی که با آقاهادی داشتم،فردی دلسوز،مهربان،تشنه خدمت به مردم،علارغم باسوادبودن بسیاربی ریا،اومیگفت: زمان زیادی درشهرساری همراه پزشکی مشغول طب سوزنی میباشد.بسیاری ازبیماران که ازدرمانهای شیمیایی وگیاهی برای بیماریهای خویش علاجی نمییابند،باطب سوزنی نتایج بسیارخوبی میگیرند.آقای صفرزاده گفته درحدآموخته هایم درخدمت مردم شریف روستاهستم.ماتوفیق روزافزون راازخداوندبزرگ برای آقای هادی صفرزاده خواهانیم.خداوند یارونگهدارش باشد.انشاءالله

تکیه جدیدپایین محله میرودپشت

حمام قدیمی میرودپشت

پلهای قدیمی میرودپشت

 

 

 

 

 


 نوشته شده توسط DR.M.H..Ahmadzadeh در پنج شنبه 88/8/7 و ساعت 1:38 عصر | نظرات دیگران()

سلام میرودپشت

 

گت اندون میرودپشت

 کاربران عزیزازکیفیت نامناسب عکس عذرخواهی میکنم.حقیقتایکروزروستابودم دوربین عکاسی همراهم نبود،باموبایل عکس گرفتم.

 خبربسیارمهم!خبربسیارمهم!

خبربسیارمهم! درصفحه اخبارمیرودپشت!

حالاعکسهارانگاه کن

Image0063Image0057Image0099Image0100Image0101Image0090Image0087Image0109Image0085215Image0052


 نوشته شده توسط DR.M.H..Ahmadzadeh در شنبه 88/8/2 و ساعت 1:40 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره خودم

سلام میرودپشت
DR.M.H..Ahmadzadeh
پیاده آمده ام،پیاده خواهم رفت،تمام آنچه راکه ندارم، نهاده خواهم رفت.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 30
مجموع بازدیدها: 90713
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو